eHOOD

EN GAMECHANGER

for kommunerne til at skabe modstandsdygtige unge

- Modellen, der har bevist sit værd i udsatte boligområder - hør mere om den overbevisende analyse

Hvis skøjteløb var tidens hotteste trend havde vi nok valgt det. Men nu er det altså esport - eller gaming - som optager de unges interesse. For nøglen til at genskabe troen på sig selv og sine muligheder i livet starter med en ægte lyst til forandring. For lysten til at blive bedre til noget man elsker i forvejen er enormt stærk. 

I løbet af 28 uger gennemfører de unge et forløb, som individuelt lærer dem at håndtere dagligdagens udfordringer med god kommunikation, holdarbejde, fysisk udfoldelse og at holde hovedet koldt i pressede situationer. Sømløst bliver spillemæssige situationer og fysisk udfoldelse relateret til deltagernes dagligdag og de lærer at håndtere den bagage, de hver især er indtrådt med i projektet. 

Projekt eHOOD har vist sig effektiv til at skabe livsduelige unge ved at:

  • Modvirke skolevægring i udskolingstrinnet

  • Hjælpe udsatte unge væk fra gaden og væk fra potentiel kriminalitet

  • Modvirke ensomhed, angst og depression via inklusion i et givende fællesskab

  • Fremme unges motivation for indlæring, udvikling og livsmestring via et gennemprøbet lektiementor-program

  • Møde de unge i øjenhøjde med tilbud om at blive mere effektive gamere, så der bliver tid til alt det andet 

 

I et eHOOD forløb bliver de unge ikke bare sat til at game – de bliver også undervist i kommunikation, teamwork og det, at være en del af et konstruktivt fællesskab. Alt sammen færdigheder, der er eftertragtede på arbejdsmarkedet. Undervisningen suppleres af et fokus på sunde vaner som søvn og kost, fysisk træning, lektiehjælp og forpligtende buddy-ordninger.

 

eHOOD i Hvidovre

© Sincera 2021

Sincera ApS - Refshalevej 147 - 1432 København K

CVR nr. 3051 7946