eHOOD

En gamechanger for kommunerne til at skabe modstandsdygtige unge

- modellen, der har bevist sit værd i udsatte boligområder - få analysen tilsendt

Hvis skøjteløb var tidens hotteste trend havde vi nok valgt det. Men nu er det altså esport - eller gaming - som optager de unges interesse. For nøglen til at genskabe troen på sig selv og sine muligheder i livet starter med en ægte lyst til forandring. For lysten til at blive bedre til noget man elsker i forvejen er enormt stærk. 

I løbet af 28 uger gennemfører de unge et forløb, som individuelt lærer dem at håndtere dagligdagens udfordringer med god kommunikation, holdarbejde, fysisk udfoldelse og at holde hovedet koldt i pressede situationer. Sømløst bliver spillemæssige situationer og fysisk udfoldelse relateret til deltagernes dagligdag og de lærer at håndtere den bagage, de hver især er indtrådt med i projektet. 

Projekt eHOOD har som mål at:

  • Flytte udsatte unge væk fra gaden og væk fra potentiel kriminalitet

  • Flytte unge væk fra ensomhed og ind i givende fællesskaber

  • Fremme deres motivation for indlæring, udvikling og livsmestring

  • Møde dem i øjenhøjde med tilbud om at blive bedre gamere og en del af et fællesskab

  • Inspirere dem til at tage en uddannelse inden for STEM-området via et gennemprøvet mentorprogram

 

Til eHOOD bliver de unge ikke bare sat til at game – de bliver også undervist i kommunikation, teamwork og det, at være en del af et konstruktivt fællesskab. Alt sammen færdigheder, der er eftertragtede på arbejdsmarkedet. Undervisningen suppleres af et målrettet mentorforløb, fysisk træning, lektiehjælp og buddy-ordninger.

 

eHOOD i Hvidovre

© Sincera 2020

Sincera ApS - Refshalevej 147 - 1432 København K

CVR nr. 3051 7946

eHOOD holdet i Hvidovre

Teambillede med nye eHOODies med logo designet af Ida på holdet. Foto: Ole Mik, Hvidovre Avis